Kijkcijfers: 'K3 Zoekt K3' zakt door het ijs
Nederland ligt niet wakker van de zoektocht naar een nieuwe K3. Het SBS6-programma moest vrijdag meer dan de duimen leggen voor het nieuwe seizoen van 'The Voice of Holland'.
De zesde reeks van 'The Voice of Holland' is met 2,5 miljoen kijkers en 37% marktaandeel als een speer van start gegaan op RTL 4. Dat succes ging vooral ten koste van 'K3 Zoekt K3' op SBS6. De zoektocht naar nieuwe leden voor de succesvolle meidengroep, gepresenteerd door Gerard Joling, kon nog maar 450.000 fans boeien en moest het stellen met een flauwe 7% marktaandeel.
Een dramatisch cijfer voor SBS6 en slechts op plaats 24 in de kijkcijfer top 25. SBS investeerde heel wat geld in de talentenshow. En het is intussen duidelijk dat maar weinig mensen van het programma wakker liggen. Wie de nieuwe K3, een van oorsprong Vlaamse groep, wordt, lijkt Nederland dus worst te wezen.
In Vlaanderen is 'K3 Zoekt K3', op de commerciële zender VTM, wel een succes. Daar haalt de show vlot een miljoen kijkers.
Bron: mediacourant.nl - SKO - eigen bericht