Kijkcijfers: 'K3 Zoekt K3' zakt door het ijs

zaterdag 26 september 2015

Nederland ligt niet wakker van de zoektocht naar een nieuwe K3. Het SBS6-programma moest vrijdag meer dan de duimen leggen voor het nieuwe seizoen van 'The Voice of Holland'.

De zesde reeks van 'The Voice of Holland' is met 2,5 miljoen kijkers en 37% marktaandeel als een speer van start gegaan op RTL 4. Dat succes ging vooral ten koste van 'K3 Zoekt K3' op SBS6. De zoektocht naar nieuwe leden voor de succesvolle meidengroep, gepresenteerd door Gerard Joling, kon nog maar 450.000 fans boeien en moest het stellen met een flauwe 7% marktaandeel.

Een dramatisch cijfer voor SBS6 en slechts op plaats 24 in de kijkcijfer top 25. SBS investeerde heel wat geld in de talentenshow. En het is intussen duidelijk dat maar weinig mensen van het programma wakker liggen. Wie de nieuwe K3, een van oorsprong Vlaamse groep, wordt, lijkt Nederland dus worst te wezen.

In Vlaanderen is 'K3 Zoekt K3', op de commerciële zender VTM, wel een succes. Daar haalt de show vlot een miljoen kijkers.

Bron: mediacourant.nl - SKO - eigen bericht


Lees ook:
Kijkcijfers: 'The Voice of Holland' onverminderd populair

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'De Weekenden' - groepsfoto (foto: Canvas - © VRT/De chinezen 2018)

Lut staat al 41 jaar in het onderwijs en dit schooljaar gaat ze tegen haar zin met pensioen. Kris werd vorig jaar weduwnaar. Hij staat nu alleen in voor de opvoeding van zijn twee tienerkinderen. Omar vluchtte weg uit SyriŽ en hij wil in BelgiŽ een diploma hoger onderwijs behalen. Jay, een 20-jarige Brusselse ket, wil in 2018 doorbreken met z'n muziekcarriŤre. En Jo lijdt aan jong-parkinson, hij wil zijn ziekte onder controle krijgen met een operatie.

'De Weekenden', om 21.20 uur op Canvas.

Dossiers