Kijkcijfers: 2,4 miljoen voor 'K2 zoekt K3'

Ruim 2,4 miljoen Nederlanders keken zaterdagavond naar de ontknoping van de spannende zoektocht naar de nieuwe zangeres van de populaire meidengroep K3. Dit zorgde voor een marktaandeel van maar liefst 44% in de voor SBS 6 belangrijke doelgroep 20 - 49 jaar.
J
osje kwam na een spectaculaire live finaleshow als grote winnares uit de strijd. Zij zal al vanaf komende zaterdag samen met Karen en Kristel tijdens een grote theatertour door heel België en Nederland trekken. Zowel SBS 6 als vtm kijken vol trots terug op een buitengewoon succesvol en bijzonder programma.
Na weken vol spannende momenten werd gisteravond eindelijk bekend wie van de drie finalisten naast Karen en Kristel een plekje krijgt in de succesformule K3. De vrolijke Amsterdamse Josje liet de Brabantse Madelon en de ambitieuze Vlaamse Noa achter zich in een bloedstollende finale. De kijkers en de jury stemden Madelon als eerste weg, Karen en Kristel kozen na lang wikken en wegen voor Josje. Zij maakt het gouden trio weer compleet.
Het nieuws dat Kathleen Aerts na tien jaar K3 zou verlaten, sloeg op 23 maart j.l. in als een bom. Dit betekende echter niet het einde voor deze in Nederland en België zeer geliefde formatie. Karen en Kristel gingen in het tv-programma K2 zoekt K3 op zoek naar een nieuwe collega die zij vonden in de blonde Josje die favoriet was bij zowel de kijkers als de vakjury.
Bron: Stichting Kijkonderzoek. Deze cijfers zijn exclusief uitgesteld kijken.