Dolf Jansen duikt op vermakelijke wijze in de wereld van verleiding, reclame, manipulatie en psychologie
De nieuwe zevendelige PowNed-serie 'Deze Week In De Reclame' duikt in de complexe wereld van marketing en reclame. Presentator Dolf Jansen onthult, samen met vaste reclamefluisteraars Aad Kuijper en Anne Stokvis, op informatieve en vermakelijke wijze hoe reclames ons dagelijks beïnvloeden.
Wat zijn de geheimen van het reclame- en marketingvak? Wat werkt waarom wel en wat juist niet? Ook nemen bekende Nederlanders, onder andere Klaas Dijkhoff, Rutger Castricum, Victor Mids en Angela de Jong, deel aan het panel om als ervaringsdeskundige of consument hun perspectief te delen.
Waarom staan mannen in commercials altijd bier te drinken vrienden? Draagt het dragen van een witte jas echt bij aan de geloofwaardigheid van een product of dienst? Zijn grote bedrijven plotseling allemaal begaan met het milieu, of is dit slechts een marketingtruc? En waarom laten we ons vaak verleiden tot het kopen van meer dan we eigenlijk van plan waren? En, verkoopt seks echt beter? We worden per dag bestookt met duizenden gerichte reclame- of andere uitingen. En over bijna elk van die boodschappen is zorgvuldig nagedacht door een leger van goedbetaalde van marketeers, pr-professionals, spin doctors en imagodeskundigen. Het is geen geheim dat psychologie een centrale rol speelt in de wereld van reclame en marketing. Met meer psychologen werkzaam in de marketingindustrie dan in de gezondheidszorg, is het duidelijk dat de invloed van reclame diepgeworteld is in het menselijk brein en gedrag.
Door het programma 'Deze Week In De Reclame' wordt de kijker bewuster van de invloed van marketing en leert ons de geheimen kennen die gebruikt worden om ons gedrag en onze beslissingen te sturen.
'Deze Week In De Reclame' wordt uitgezonden vanaf donderdag 2 mei om 21.30 uur bij PowNed op NPO 1.