Nu OOK reclame bij opgenomen programa's VRT

De telecomoperatoren lanceerden reeds in 2021 een reclamemodel voor opnames en terugkijk TV door bij het begin van elk opgenomen programma maximaal een minuut niet-doorspoelbare pre-roll reclame te tonen.
Na de implementatie bij DPG Media en Play Media is dit vanaf 7 oktober ook mogelijk voor opnames op VRT 1 en VRT Canvas. Als reclameregie van VRT zal Ads & Data dit commercialiseren. Dit wordt eerst geïntroduceerd via Telenet Group (de uitrol zal gefaseerd plaatsvinden vanaf het vierde kwartaal van 2024, met eerst een uitvoering op de digicorders) en later via Proximus (1ste kwartaal 2025).
Voor de kijker verandert er qua kijkbeleving niet veel. De ervaring is vergelijkbaar met wat kijkers nu al te zien krijgen op het online videoplatform VRT MAX wanneer zij daar programma’s on demand bekijken.
Enkele jaren geleden werd dit reclamemodel geïntroduceerd bij DPG Media en de Play-zenders.
VRT introduceert dit nu ook voor de opnames op haar zenders VRT 1 en VRT Canvas.