Kijkcijfers: Succesvolle start Libelle tv

Sinds de start op 15 augustus wist Libelle tv al heel wat vrouwelijke kijkers te bereiken. Tijdens de eerste twee weken behaalde de nieuwe digitale vrouwenzender een marktaandeel van 1,3% in de doelgroep vrouwen 25-54 binnen het Telenet zendgebied.
In week 34 en 35, waren er gemiddeld 664.000 kijkers per week die het nieuwe rijkelijke aanbod van positieve programma's op maat van de Libelle vrouw ontdekten. Binnen de kerndoelgroep, vrouwen 25-54, betekent dit bijna 1 vrouw op 4 (22.1%).
In augustus telde Libelle tv maar liefst 153.000 (3) dagelijkse kijkers. Een mooie eerste fanbase voor het nieuwe initiatief. Uiteindelijk behaalt de gloednieuwe zender op deze manier een marktaandeel van 1.3% (4) op de kerndoelgroep! Absoluut een schot in de roos!
Bronnen:
- CIM Audimetrie, zenderrapport via SBS, Noord, uurschijf 8.30 - 23.00 uur, 19 augustus t.e.m. 1 september.
- CIM Audimetrie, zenderrapport via SBS, Noord, uurschijf 8.30 - 23.00 uur, 15 t.e.m. 31 augustus.