Qmusic zet Nederlands marktleiderschap voort
Uit de nieuwste luistercijfermeting blijkt dat Qmusic het marktleiderschap in de belangrijke doelgroep 20-49 jaar prolongeert. De zender werd vorige meting voor het eerst sinds de oprichting in 2005 marktleider en weet die positie te handhaven.
In de periode april-mei scoort Qmusic een marktaandeel van 16,4%. Dat is een stijging van maar liefst 13% ten opzichte van vorig jaar, toen het marktaandeel 14,5% bedroeg. Qmusic noteert al twee jaar achter elkaar groei ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor. Ten opzichte van vorige meting is het marktaandeel gelijk gebleven.
Deze week viert Qmusic het jubilieum van het 'Foute Uur', dat 15 jaar geleden begon. In plaats van de gebruikelijke 'Top 500 van het Foute Uur', zendt Qmusic de 'Foute 1500' uit, samengesteld door luisteraars. Deze is dag en nacht te horen tot en met vrijdag 18.00 uur. Dan wordt bekend welk nummer de populairste foute hit onder luisteraars is. Voorgaande jaren waren dat Snollebollekes met 'Links, Rechts', en DJ Paul Elstak met 'Rainbow In The Sky'.