Stievie pioniert met Chromecast en introduceert pop-upkanaal

woensdag 11 juni 2014

Amper 6 maanden na de start heeft Stievie bij vele duizenden Vlamingen zijn plekje in het kijkgedrag al veroverd. Meer dan 30.000 Vlamingen gebruiken Stievie intensief en het dagelijkse bereik is nog toegenomen.

Intussen blijft Stievie innoveren. Samen met de abonnees wordt een testproject opgestart voor Chromecast, een nieuwe technologie die het voor alle gebruikers makkelijker maakt om ook te genieten van Stievie op groot scherm. Daarnaast introduceert Stievie een pop-upkanaal met extra content, die enkel door abonnees kan bekeken worden.


Elke dag kijken 2 op 3 abonnees naar Stievie en de gemiddelde kijkduur bedraagt ruim een uur. Het uitgesteld kijken stijgt nog lichtjes door naar 80%, waarvan het gros gebeurt op de dag van de uitzending zelf. Eind april lanceerde Stievie ook het 'opgenomen' kijken (voorlopig enkel op iOS) en de reacties op deze uitbreiding van de service zijn zeer enthousiast; binnenkort zijn ook hier cijfers van beschikbaar. Op zender- en programmaniveau vertoont het kijkgedrag op Stievie veel overeenkomsten met dat van klassieke tv, al is de Stievie kijker duidelijk jonger dan de klassieke tv-kijker.

Anderhalve maand na de introductie van het 'opgenomen kijken' bouwt Stievie alweer verder aan zijn premium service met twee innoverende uitbreidingen: de overstap naar het grote scherm met Google Chromecast (tot nog toe kon dat enkel met Apple Airplay) én een pop-upkanaal met extra content om de abonnees te verwennen.

Stephan Desmit, Team Lead bij Stievie: 'Dit najaar nog gaan we met Stievie de overstap naar het grote scherm toegankelijker maken voor alle gebruikers. We doen dat met de nieuwe en prijsvriendelijke Chromecast sticks van Google, waarmee je heel makkelijk het Stievie-signaal kan overzetten naar je tv-scherm. Je smartphone of tablet fungeert dan als afstandsbediening. Om alles helemaal op punt te krijgen organiseren we een testfase waarin we samen met een panel van Stievie gebruikers deze nieuwe service gaan optimaliseren.'

Stievie-abonnees kregen een mail m.b.t. het Chromecast testpanel én met een cadeautje naar aanleiding van 6 maanden Stievie. Jo Nachtergaele, Marketing Lead Stievie: 'Met de vakantie in aantocht willen we onze abonnees extra verwennen met enkele leuke programma’s die we bundelen in een tijdelijk pop-upkanaal. Zo kan je kijken naar de nooit eerder op antenne vertoonde director’s cut van 'Crimi Clowns', naar de gelauwerde en veelbesproken fictiereeks 'Clan' en voor de kids hebben we 'Koning Lou' en enkele kwalitatieve films/specials. In de loop van volgende week zullen onze abonnees dit pop-upkanaal zien verschijnen. Als blijkt dat dit extraatje door de Stievie community gesmaakt wordt, zullen we bekijken of en hoe we hiermee verder gaan.'

Ter herinnering. Een Stievie abonnement kost €9,99 en is maandelijks opzegbaar. Iedereen mag Stievie gedurende twee weken gratis proberen. Registreren kan via stievie.be/proberen.


Persbericht Stievie
http://www.stievie.be

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo vtm3 logo

Na de pijnlijke breuk met Tessa krijgt schrijver Hardin geen woord meer op papier. Hij reist naar Portugal om zijn verleden onder ogen te zien en om in het reine te komen met zichzelf. Daar komt hij tot het besef dat hij moet veranderen als hij zijn grote liefde wil terugwinnen.

'After Everything', film uit 2023 met oa. Hero Fiennes Tiffin, om 20.40 uur op VTM 3.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 01:10
    Journaallus
    06:00
    Wordt aangekondigd
  • 01:10
    Nachtlus
    06:00
    Radio 2 op VRT Canvas: Goeiemorgen Morgen!
  • 21:00
    Geen uitzending
    06:00
    Wordt aangekondigd
  • 02:30
    Geen uitzending
    13:00
    VTM Nieuws (13 uur)
  • 01:35
    Geen uitzending
    07:15
    Dirty Home Rescue
  • 02:35
    Geen uitzending
    14:30
    Angel
  • 01:15
    Geen uitzending
    07:00
    Willy
  • 01:15
    JOE XMAS
    05:45
    A Novel Noel
  • 01:25
    Geen uitzending
    06:00
    Joe
  • 02:30
    Play kerst haardvuur 2025
    06:00
    Radio Nostalgie
  • 02:45
    Neighbours: A New Chapter
    06:00
    Wordt aangekondigd
  • 02:25
    Cobra Kai
    06:45
    Evil
  • 02:30
    Love Island UK
    11:40
    Under the Christmas Tree
  • 02:25
    Geen uitzending
    10:00
    Wordt aangekondigd
  • 02:40
    Herhalingslus
    06:00
    Wordt aangekondigd
  • 02:53
    Roger
    07:00
    Good Morning Sunshine
  • 02:45
    Peppe's Emilia-Romagna
  • 03:00
    Granite Harbour
    07:00
    Death in Paradise
  • 02:35
    The Equalizer
    12:50
    Storage Wars
  • 03:00
    NOS Journaal
    11:15
    Tijd voor Max
  • 01:10
    Nieuwsuur
    13:00
    NOS Journaal
  • 02:35
    Bodem
    13:00
    Kindertijd