Nieuwe luistercijfers! Nostalgie stabiel, NRJ blijft (piep)klein

vrijdag 20 augustus 2021

In de CIM-cijfers die zopas werden bekendgemaakt haalt Nostalgie een marktaandeel van 6,7% in de algemene doelgroep 12+, waarbij de stijging in luisterduur zich verder zet. NRJ noteert een gecumuleerd marktaandeel van 0,6% op haar doelgroep 25-34.

Het CIM maakte de nieuwe radiobereikcijfers bekend voor de periode maart - juni 2021. Opvallend in deze golf is dat er in het algemeen minder naar de radio geluisterd is. De volledige markt daalt met bijna 4% op het vlak van dagelijks bereik. Nostalgie behaalt op de doelgroep 12+ een marktaandeel van 6,7% en noteert een stijging in luisterduur tot 203 minuten. Het is de eerste keer dat Nostalgie de symbolische grens van 200 minuten voorbij steekt. Zoals ook bij vorige metingen zien we daar een toename. Eind 2018 had Nostalgie een luisterduur van 151 minuten, nu dus 203. Uiteraard gaat dit maar om één meting en is het belangrijk om een aantal golven te cumuleren. In die cumul blijft Nostalgie, in vergelijking met de vorige cumul, stabiel met een marktaandeel van 7%.


Managing director Radio, Tom Klerkx: 'Het is opvallend dat er in één meting zo’n verschillen zijn qua dagelijkse bereik. We zien dat bij alle andere radiozenders terug keren.  Een marktaandeel voor radio wordt bepaald door de combinatie bereik en luisterduur. Wat betreft dat laatste blijven we mooi op schema liggen en is het mooi dat we de grens van 200 minuten onafgebroken luisteren hebben kunnen breken. Gecumuleerd blijven deze cijfers ook stabiel en noteren we groei op alle andere parameters: beluisterde streams, app-downloads, web-visits, aantal votes bij muziek-acties, etc. Op 16 augustus zijn we gestart met ons najaar, waarbij we als vanouds focussen op onze populaire muziekacties, rond de 70’s, 80’s en 90’s. Met NRJ gaan we licht vooruit en blijven we inzetten op de jongere luisteraars. De groei van het station zit vooral bij die doelgroepen. Ook daar hebben we met NRJ Delivery een hele leuke actie klaarstaan.'


TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo VRT Canvas logo

Chelsea werd op jonge leeftijd in een jeugdinstelling geplaatst. Ze gaat jaren later op bezoek bij mensen die belangrijk zijn voor haar en probeert in gesprekken met hen iets meer te weten te komen over wat er in de eerste jaren van haar leven is gebeurd.

'Chelsea's Blues', om 20.35 uur op VRT Canvas.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 00:50
    De zevende dag
    08:00
    De Raad van Soekie
  • 06:00
    Radio 2 op VRT Canvas: sta op met Radio 2
    09:00
    Zomerbeelden
  • 11:50
    Samson en Marie
    08:00
    Annabet zapt terug
  • 16:50
    Verschoten & zoon
    08:10
    De Buurtpolitie Extra
  • 00:25
    Call the Bailiffs: Time To Pay Up
    10:00
    Wordt aangekondigd
  • 06:00
    Qmusic
    09:00
    Geen uitzending
  • 07:00
    Willy
    10:00
    Wordt aangekondigd
  • 01:35
    Geen uitzending
    10:00
    Wordt aangekondigd
  • 06:00
    Joe
    10:00
    Wordt aangekondigd
  • 06:00
    TEAM OCHTEND
    09:00
    Geen uitzending
  • 05:00
    Geen uitzending
    08:15
    Neighbours: A New Chapter
  • 05:00
    Geen uitzending
    08:00
    Two and a Half Men
  • 07:25
    Love Island
    07:55
    Property Brothers
  • 05:00
    Geen uitzending
    10:00
    Wordt aangekondigd
  • 23:46
    Z-Mediation
    08:00
    Wijzer Wonen
  • 01:47
    Roger
    10:00
    Wordt aangekondigd
  • 22:25
    De Garde van Gert
    08:00
    Ellemieke's KIDchen
  • 05:25
    Cheaters
    08:05
    Call the Midwife
  • 07:10
    Zombie House Flipping
    07:50
    Below Deck Mediterranean
  • 01:05
    NOS Journaal
    10:15
    Nederland in Beweging
  • 01:20
    Nieuwsuur
    08:00
    Expeditie Nederland
  • 01:25
    NOS Studio Sport
    08:00
    Beestenbrigade bingo