Kijkcijfers: 'The Masked Singer' maakt ongezien sterke start!

maandag 21 september 2020

De gloednieuwe vrijdagavondshow The Masked Singer zet meteen een ongeziene start neer bij VTM. Maar liefst 1,3 miljoen kijkers - 1,25 miljoen kijkers voor de aflevering van vrijdag (live+2 + online via VTM GO) en nog eens 86.000 voor de herhaling op zondag - stemden af op de eerste show.

Het programma haalde een uitzonderlijk marktaandeel van 63% in de doelgroep VVA 18-54 en zelfs 70% in de jongere doelgroep VVA 18-44. Vlaanderen is duidelijk helemaal in de ban van 'The Masked Singer'.

Ook online en op sociale media werd er volop gespeculeerd over de identiteit van de Masked Singers. In de Guessing Game op vtm.be werden al meer dan 100.000 stemmen uitgebracht om zo mee te raden wie bijvoorbeeld Otter, Aap of Libelle zijn. Op VTM GO haalden 'The Masked Singer' en de eerste aflevering van 'Behind The Mask', het exclusieve programma dat elke week het verhaal achter de ontmaskering volgt, ondertussen ook al 120.000 views.


Herbekijk de eerste ontmaskering van 'The Masked Singer'

Check hier alle kijkcijfers van afgelopen weekend!

Maarten Janssen, channel manager VTM: 'Wat een onwaarschijnlijk mooi resultaat voor ons nieuw vrijdagavondprogramma vol spraakmakend entertainment. Een otter, een wolf en een aap laten zingen op tv… het is niet het meest voor het hand liggende idee. Maar blijkbaar was Vlaanderen er helemaal klaar voor. Blij dat we jong en oud zo massaal aan het raden hebben gekregen! Een meeslepend, entertainend en verbindend programma, dat is helemaal waar VTM voor wil staan.'

Voor de vele speurders is het nu al uitkijken naar de tweede show van vrijdag 25 september. Wie wordt deze week ontmaskerd? Wie de eerste aflevering wil herbekijken, kan dat doen via VTM GO.

Herbekijk het optreden van Koningin! Weet jij wie het is?


Of Libelle?



TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Telefacts' - Birgit Van Mol (VTM)

Volgens de recentste cijfers van de WHO zijn 160 miljoen kinderen en jongeren tussen de 5 en de 19 jaar echt obees. In de EU zijn 33% van de kinderen obees. Velen beseffen niet wat ultrabewerkt voedsel met het lichaam doet. En als je overal om je heen reclame ziet voor ongezonde producten, dan is het ook veel moeilijker om andere keuzes te maken. Twee Spanjaarden die naar de VS verhuisden, zagen meteen wat die andere eetcultuur deed met hun lichaam. Ze willen nu anderen helpen om niet in diezelfde val te trappen.

'Telefacts', om 22.50 uur bij VTM.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 11:00
    Zomerbeelden
    06:00
    In bed met Olly
  • 09:00
    Zomerbeelden
    06:00
    Radio 2 op VRT Canvas: Goeiemorgen Morgen!
  • 11:20
    Toet Toet Cory Carson
    06:00
    Tik Tak
  • 09:35
    Geen uitzending
    05:40
    Kabouter Plop
  • 10:55
    Geen uitzending
    01:00
    Blind Getrouwd UK
  • 09:00
    Geen uitzending
    06:00
    Qmusic
  • 10:00
    Geen uitzending
    07:00
    Willy
  • 10:40
    Everything Christmas
    05:00
    Christmas in Scotland
  • 10:00
    Joe
    09:30
    Geen uitzending
  • 11:00
    Geen uitzending
    02:05
    De Tafel van Tine
  • 10:40
    NCIS: Hawaii
    02:00
    Neighbours: A New Chapter
  • 11:00
    Geen uitzending
    07:30
    The Fresh Prince of Bel-Air
  • 10:45
    Botched
    02:35
    Big Miracles
  • 10:45
    World's Most Evil Killers
  • 10:00
    Herhalingslus
    20:00
    Z-Nieuws
  • 11:16
    Laminaat leggen
    05:55
    Sixties To Six
  • 11:05
    Peppe's Toscane
  • 10:50
    Death in Paradise
    02:20
    Where the Wild Men Are With Ben Fogle
  • 11:05
    American Pickers
    02:00
    The Real Housewives of Beverly Hills
  • 10:10
    NOS Algemene Politieke Beschouwingen
    02:00
    NOS Journaal met gebarentaal
  • 11:15
    BinnensteBuiten
    02:10
    Nieuwsuur
  • 11:20
    Bing
    02:35
    Verward