Luistercijfers: Nostalgie groeit in bereik, NRJ krijgt groeischeut(je)

woensdag 22 juni 2022

In de CIM-cijfers die vandaag werden bekendgemaakt haalt Nostalgie een marktaandeel van 6,3% in de algemene doelgroep 12+, waarbij de zender sterk stijgt in bereik.

Op de doelgroep 35-54 behaalt Nostalgie een marktaandeel van 7,7%, een stevige stap vooruit t.o.v. eind 2021.


Woensdag maakte het CIM de radiobereikcijfers bekend voor de periode januari-april 2022, het zijn daarmee de eerste cijfers voor dit jaar. Nostalgie behaalt op de doelgroep 12+ een marktaandeel van 6,3%, wat een stijging van 0,3% is t.o.v. de vorige meting, september-december 2021. Op dagbasis wint Nostalgie 40.000 luisteraars, op weekbasis zijn er dat zelfs 90.000. In de doelgroep 35-54, de volwassen luisteraars waar Nostalgie op mikt, is er een groei van bijna 1% t.o.v. de vorige meting en behaalt Nostalgie een marktaandeel van 7,7%.

Het in mei vorig jaar gelanceerde digitale kanaal Nostalgie+ stijgt op de algemene doelgroep 12+ naar 0,5% marktaandeel en nestelt zich stevig in het peloton van digital only zenders. Met een groei op oudere luisteraars, blijkt Nostalgie+ ook mooi complementair met Nostalgie.

NRJ focust met zijn jong en fris product vooral op de jonge luisteraars en gaat op de doelgroep 25-34 naar een marktaandeel van 1,7%. In de vorige golf was dit nog 0,8%.

Managing director Radio, Tom Klerkx: 'We zijn trots dat we met onze kleine radioportfolio een mooi complementair pallet aan steeds meer luisteraars kunnen aanbieden. Ondanks de grote concurrentie slaagt NRJ erin om de jonge luisteraar te enthousiasmeren en Nostalgie bouwt verder op zijn stevige basis liefhebbers van classics. Deze zomer staan we met Nostalgie opnieuw op de zeedijk in Nieuwpoort, ons Beach Festival kan dit jaar eindelijk opnieuw plaats vinden. Daar kijken niet alleen wij, maar ook onze luisteraars naar uit. Gisteren waren er al meer dan 15.000 tickets verkocht.'


TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo vtm3 logo

Na de pijnlijke breuk met Tessa krijgt schrijver Hardin geen woord meer op papier. Hij reist naar Portugal om zijn verleden onder ogen te zien en om in het reine te komen met zichzelf. Daar komt hij tot het besef dat hij moet veranderen als hij zijn grote liefde wil terugwinnen.

'After Everything', film uit 2023 met oa. Hero Fiennes Tiffin, om 20.40 uur op VTM 3.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 16:00
    Het Huis
    06:00
    Wordt aangekondigd
  • 16:00
    Radio 1: De Wereld Vandaag
    06:00
    Radio 2 op VRT Canvas: Goeiemorgen Morgen!
  • 16:25
    De Chimera Wachters
    06:00
    Wordt aangekondigd
  • 16:30
    Blind getrouwd
    13:00
    VTM Nieuws (13 uur)
  • 15:50
    Dirty Home Rescue
    02:45
    Geen uitzending
  • 15:30
    Major Payne
    11:50
    Geen uitzending
  • 16:15
    Zorro
    07:00
    Willy
  • 16:05
    Debbie Macomber's Joyful Mrs. Miracle
  • 16:25
    Home Improvement
    06:00
    Joe
  • 15:45
    De Tafel van Gert
    06:00
    Radio Nostalgie
  • 16:15
    Grey's Anatomy
  • 16:20
    Cobra Kai
    06:45
    Evil
  • 15:00
    Christmas in My Heart
    11:40
    Under the Christmas Tree
  • 16:05
    Interview With a Killer
    10:00
    Wordt aangekondigd
  • 14:00
    Herhalingslus
    06:00
    Wordt aangekondigd
  • 16:27
    Simple diy
    07:00
    Good Morning Sunshine
  • 16:05
    Chris Cooks Cymru
    06:35
    Bon Appetit
  • 16:05
    Father Brown
    07:00
    Death in Paradise
  • 15:55
    Below Deck Adventure
    12:50
    Storage Wars
  • 16:05
    Pauw & De Wit
    11:15
    Tijd voor Max
  • 16:30
    Met het Mes op Tafel
    13:00
    NOS Journaal
  • 16:25
    Peperbollen
    13:00
    Kindertijd