Luistercijfers: Nostalgie groeit in bereik, NRJ krijgt groeischeut(je)

woensdag 22 juni 2022

In de CIM-cijfers die vandaag werden bekendgemaakt haalt Nostalgie een marktaandeel van 6,3% in de algemene doelgroep 12+, waarbij de zender sterk stijgt in bereik.

Op de doelgroep 35-54 behaalt Nostalgie een marktaandeel van 7,7%, een stevige stap vooruit t.o.v. eind 2021.


Woensdag maakte het CIM de radiobereikcijfers bekend voor de periode januari-april 2022, het zijn daarmee de eerste cijfers voor dit jaar. Nostalgie behaalt op de doelgroep 12+ een marktaandeel van 6,3%, wat een stijging van 0,3% is t.o.v. de vorige meting, september-december 2021. Op dagbasis wint Nostalgie 40.000 luisteraars, op weekbasis zijn er dat zelfs 90.000. In de doelgroep 35-54, de volwassen luisteraars waar Nostalgie op mikt, is er een groei van bijna 1% t.o.v. de vorige meting en behaalt Nostalgie een marktaandeel van 7,7%.

Het in mei vorig jaar gelanceerde digitale kanaal Nostalgie+ stijgt op de algemene doelgroep 12+ naar 0,5% marktaandeel en nestelt zich stevig in het peloton van digital only zenders. Met een groei op oudere luisteraars, blijkt Nostalgie+ ook mooi complementair met Nostalgie.

NRJ focust met zijn jong en fris product vooral op de jonge luisteraars en gaat op de doelgroep 25-34 naar een marktaandeel van 1,7%. In de vorige golf was dit nog 0,8%.

Managing director Radio, Tom Klerkx: 'We zijn trots dat we met onze kleine radioportfolio een mooi complementair pallet aan steeds meer luisteraars kunnen aanbieden. Ondanks de grote concurrentie slaagt NRJ erin om de jonge luisteraar te enthousiasmeren en Nostalgie bouwt verder op zijn stevige basis liefhebbers van classics. Deze zomer staan we met Nostalgie opnieuw op de zeedijk in Nieuwpoort, ons Beach Festival kan dit jaar eindelijk opnieuw plaats vinden. Daar kijken niet alleen wij, maar ook onze luisteraars naar uit. Gisteren waren er al meer dan 15.000 tickets verkocht.'


TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'De Familie Claus 2' (Netflix)

Jules Claus heeft Kerstmis weer helemaal omarmd en zijn rol als toekomstige Kerstman is daarmee verzekerd. Vol goede moed gaan hij en opa Noël met zijn tweetjes aan de slag. De drukste periode van het jaar staat immers weer voor de deur. Alles gaat vlot, tot Jules een brief ontvangt van een meisje met een bijzondere kerstwens: zij wil haar gescheiden ouders weer samenbrengen. De wens zorgt voor ruzie tussen Jules en zijn opa, want volgens opa kan de Kerstman veel, maar niet alles.

'De Familie Claus 2', film uit 2021 met oa. Jan Decleir en Mo Bakker, om 20.35 uur op VTM.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 21:35
    First dates
    06:00
    In bed met Olly
  • 20:55
    Fallen
    08:00
    Herfstbeelden
  • 20:50
    Geen uitzending
    06:00
    Tik Tak
  • 20:35
    De Familie Claus 2
    06:00
    Wordt aangekondigd
  • 20:00
    WK Darts 2026
    02:00
    Wordt aangekondigd
  • 20:35
    Skyscraper
    01:55
    Geen uitzending
  • 21:30
    All New Traffic Cops
    07:00
    Willy
  • 20:35
    Holiday Touchdown: A Chiefs Love Story
    02:00
    Wordt aangekondigd
  • 21:25
    Home Improvement
    00:40
    Geen uitzending
  • 21:10
    James de musical
    06:00
    Wordt aangekondigd
  • 21:10
    NCIS
    01:00
    Criminal Minds
  • 20:35
    Justice League
    06:55
    Heavy Rescue: 401
  • 20:35
    Falling Like Snowflakes
    06:00
    Wordt aangekondigd
  • 21:25
    Holly Jolly Homicides
    06:25
    Cold Case
  • 21:03
    De CFO podcast
    06:00
    Wordt aangekondigd
  • 21:28
    Roger
    05:55
    Sixties To Six
  • 20:40
    Bon Appetit
    07:05
    Het Weekmenu
  • 21:00
    Ripper Street
    01:25
    Midsomer Murders
  • 21:00
    Alien: Covenant
    06:56
    Below Deck Mediterranean
  • 21:30
    Even tot hier
    06:25
    Bij ons in de Dierentuin
  • 21:30
    Nieuwsuur
    06:55
    Rail Away
  • 21:10
    Protection
    06:55
    Interstellar Ella