Luistercijfers: Nostalgie groeit in bereik, NRJ krijgt groeischeut(je)

woensdag 22 juni 2022

In de CIM-cijfers die vandaag werden bekendgemaakt haalt Nostalgie een marktaandeel van 6,3% in de algemene doelgroep 12+, waarbij de zender sterk stijgt in bereik.

Op de doelgroep 35-54 behaalt Nostalgie een marktaandeel van 7,7%, een stevige stap vooruit t.o.v. eind 2021.


Woensdag maakte het CIM de radiobereikcijfers bekend voor de periode januari-april 2022, het zijn daarmee de eerste cijfers voor dit jaar. Nostalgie behaalt op de doelgroep 12+ een marktaandeel van 6,3%, wat een stijging van 0,3% is t.o.v. de vorige meting, september-december 2021. Op dagbasis wint Nostalgie 40.000 luisteraars, op weekbasis zijn er dat zelfs 90.000. In de doelgroep 35-54, de volwassen luisteraars waar Nostalgie op mikt, is er een groei van bijna 1% t.o.v. de vorige meting en behaalt Nostalgie een marktaandeel van 7,7%.

Het in mei vorig jaar gelanceerde digitale kanaal Nostalgie+ stijgt op de algemene doelgroep 12+ naar 0,5% marktaandeel en nestelt zich stevig in het peloton van digital only zenders. Met een groei op oudere luisteraars, blijkt Nostalgie+ ook mooi complementair met Nostalgie.

NRJ focust met zijn jong en fris product vooral op de jonge luisteraars en gaat op de doelgroep 25-34 naar een marktaandeel van 1,7%. In de vorige golf was dit nog 0,8%.

Managing director Radio, Tom Klerkx: 'We zijn trots dat we met onze kleine radioportfolio een mooi complementair pallet aan steeds meer luisteraars kunnen aanbieden. Ondanks de grote concurrentie slaagt NRJ erin om de jonge luisteraar te enthousiasmeren en Nostalgie bouwt verder op zijn stevige basis liefhebbers van classics. Deze zomer staan we met Nostalgie opnieuw op de zeedijk in Nieuwpoort, ons Beach Festival kan dit jaar eindelijk opnieuw plaats vinden. Daar kijken niet alleen wij, maar ook onze luisteraars naar uit. Gisteren waren er al meer dan 15.000 tickets verkocht.'


TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

 'De jaren 00 voor tieners' met Steven Van Herreweghe

Steven vertelt de tieners het verhaal van 2003: het jaar waarin we hem hadden. Mannen mochten eindelijk met mannen trouwen, en vrouwen met vrouwen. En het was ook het jaar waarin we met z'n allen op zoek gingen naar een vis. ’t Is daar!

'De Jaren 00 voor Tieners', om 20.55 uur op VRT 1.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 12:10
    Dagelijkse kost
    01:00
    Het weer (laat)
  • 12:00
    Radio 1: Nieuwe Feiten
    06:00
    Radio 2 op VRT Canvas: Goeiemorgen Morgen!
  • 12:10
    Zingaburia
    05:40
    Geen uitzending
  • 12:20
    Sara
    01:35
    NYPD Blue
  • 11:00
    Geen uitzending
    00:15
    Gestrand op Honeymoon Island - Australië
  • 11:50
    Geen uitzending
    06:00
    Qmusic
  • 10:00
    Geen uitzending
    02:00
    Wordt aangekondigd
  • 11:55
    Love Always, Santa
    01:30
    Joe
  • 10:00
    Joe
    01:10
    Geen uitzending
  • 11:55
    Huizenjagers
    01:00
    Alter Ego
  • 12:00
    NCIS
    01:05
    FBI
  • 12:20
    Cops
    01:20
    Cobra Kai
  • 11:50
    Aussie Kids
    01:35
    Send Nudes: Body SOS
  • 12:15
    Interview With a Killer
    01:35
    Geen uitzending
  • 10:00
    Herhalingslus
    02:00
    Wordt aangekondigd
  • 12:19
    Het appartement
    05:55
    Sixties To Six
  • 12:00
    Het feestmenu van ..
    01:20
    Winterse Kost
  • 11:50
    The Chelsea Detective
    01:40
    The Madame Blanc Mysteries
  • 12:00
    First Dates Australia
    01:05
    Hudson & Rex
  • 10:15
    NOS Kamerdebat
    01:05
    Pauw & De Wit
  • 12:00
    NOS Journaal
    01:10
    Ongehoord Nieuws
  • 12:15
    Rubble & Crew
    01:15
    Bij ons op de Wallen