Luistercijfers: Nostalgie groeit in bereik, NRJ krijgt groeischeut(je)

woensdag 22 juni 2022

In de CIM-cijfers die vandaag werden bekendgemaakt haalt Nostalgie een marktaandeel van 6,3% in de algemene doelgroep 12+, waarbij de zender sterk stijgt in bereik.

Op de doelgroep 35-54 behaalt Nostalgie een marktaandeel van 7,7%, een stevige stap vooruit t.o.v. eind 2021.


Woensdag maakte het CIM de radiobereikcijfers bekend voor de periode januari-april 2022, het zijn daarmee de eerste cijfers voor dit jaar. Nostalgie behaalt op de doelgroep 12+ een marktaandeel van 6,3%, wat een stijging van 0,3% is t.o.v. de vorige meting, september-december 2021. Op dagbasis wint Nostalgie 40.000 luisteraars, op weekbasis zijn er dat zelfs 90.000. In de doelgroep 35-54, de volwassen luisteraars waar Nostalgie op mikt, is er een groei van bijna 1% t.o.v. de vorige meting en behaalt Nostalgie een marktaandeel van 7,7%.

Het in mei vorig jaar gelanceerde digitale kanaal Nostalgie+ stijgt op de algemene doelgroep 12+ naar 0,5% marktaandeel en nestelt zich stevig in het peloton van digital only zenders. Met een groei op oudere luisteraars, blijkt Nostalgie+ ook mooi complementair met Nostalgie.

NRJ focust met zijn jong en fris product vooral op de jonge luisteraars en gaat op de doelgroep 25-34 naar een marktaandeel van 1,7%. In de vorige golf was dit nog 0,8%.

Managing director Radio, Tom Klerkx: 'We zijn trots dat we met onze kleine radioportfolio een mooi complementair pallet aan steeds meer luisteraars kunnen aanbieden. Ondanks de grote concurrentie slaagt NRJ erin om de jonge luisteraar te enthousiasmeren en Nostalgie bouwt verder op zijn stevige basis liefhebbers van classics. Deze zomer staan we met Nostalgie opnieuw op de zeedijk in Nieuwpoort, ons Beach Festival kan dit jaar eindelijk opnieuw plaats vinden. Daar kijken niet alleen wij, maar ook onze luisteraars naar uit. Gisteren waren er al meer dan 15.000 tickets verkocht.'


TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Single Bells' (Streamz)

Wanneer Mina een week voor kerst gedumpt wordt, schiet haar hartverwarmende, maar bemoeizieke familie in actie. Elke dag, tot aan kerstdag, gaat één van hen een blind date regelen. Het doel? Een kerstman vinden voor Mina, zodat ze voor het éérst in jaren niet aan de feesttafel hoeft te zitten als enige single.

'Single Bells', om 18.25 uur op VTM.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 14:45
    Dierendokters 24/7
    01:00
    Het weer (laat)
  • 13:00
    Herfstbeelden
    06:00
    Radio 2 op VRT Canvas: Goeiemorgen Morgen!
  • 14:55
    Lu en de dolle boel minis
    05:25
    Geen uitzending
  • 14:15
    Wittekerke
    06:55
    Sprookjes van Klaas Vaak
  • 14:25
    Blind Getrouwd UK
    00:10
    Ramsay's Kitchen Nightmares
  • 14:30
    Angel
    06:00
    Qmusic
  • 14:40
    Baywatch
    00:40
    Geen uitzending
  • 14:45
    Unlocking Christmas
    01:30
    JOE XMAS
  • 10:00
    Joe
    01:20
    Geen uitzending
  • 14:55
    Mijn Slechtste Beste Vriendin
    01:45
    De Tafel van Gert
  • 14:40
    FBI
    01:20
    New Amsterdam
  • 14:40
    Hawaii Five-0
    01:35
    Ice Vikings
  • 11:40
    Snowy With a Chance of Christmas
    02:00
    Geen uitzending
  • 14:40
    Buried in the Backyard
    01:10
    My Life is Murder
  • 10:00
    Herhalingslus
    02:00
    Wordt aangekondigd
  • 15:00
    Hallo Roger
    05:55
    Sixties To Six
  • 14:30
    De Chalet, Hollandse Maatjes
    01:45
    Winterse Kost
  • 15:00
    The Count of Monte Cristo
    01:45
    Inside Man
  • 14:55
    Below Deck Sailing Yacht
    03:25
    The Resident
  • 15:00
    NOS Journaal
    01:05
    Pauw & De Wit
  • 14:10
    Het Uur van de Wolf
    01:35
    Nieuwsuur
  • 15:00
    Peter Pan
    01:30
    Top 2000 Quiz