Luistercijfers: Nostalgie groeit in bereik, NRJ krijgt groeischeut(je)

woensdag 22 juni 2022

In de CIM-cijfers die vandaag werden bekendgemaakt haalt Nostalgie een marktaandeel van 6,3% in de algemene doelgroep 12+, waarbij de zender sterk stijgt in bereik.

Op de doelgroep 35-54 behaalt Nostalgie een marktaandeel van 7,7%, een stevige stap vooruit t.o.v. eind 2021.


Woensdag maakte het CIM de radiobereikcijfers bekend voor de periode januari-april 2022, het zijn daarmee de eerste cijfers voor dit jaar. Nostalgie behaalt op de doelgroep 12+ een marktaandeel van 6,3%, wat een stijging van 0,3% is t.o.v. de vorige meting, september-december 2021. Op dagbasis wint Nostalgie 40.000 luisteraars, op weekbasis zijn er dat zelfs 90.000. In de doelgroep 35-54, de volwassen luisteraars waar Nostalgie op mikt, is er een groei van bijna 1% t.o.v. de vorige meting en behaalt Nostalgie een marktaandeel van 7,7%.

Het in mei vorig jaar gelanceerde digitale kanaal Nostalgie+ stijgt op de algemene doelgroep 12+ naar 0,5% marktaandeel en nestelt zich stevig in het peloton van digital only zenders. Met een groei op oudere luisteraars, blijkt Nostalgie+ ook mooi complementair met Nostalgie.

NRJ focust met zijn jong en fris product vooral op de jonge luisteraars en gaat op de doelgroep 25-34 naar een marktaandeel van 1,7%. In de vorige golf was dit nog 0,8%.

Managing director Radio, Tom Klerkx: 'We zijn trots dat we met onze kleine radioportfolio een mooi complementair pallet aan steeds meer luisteraars kunnen aanbieden. Ondanks de grote concurrentie slaagt NRJ erin om de jonge luisteraar te enthousiasmeren en Nostalgie bouwt verder op zijn stevige basis liefhebbers van classics. Deze zomer staan we met Nostalgie opnieuw op de zeedijk in Nieuwpoort, ons Beach Festival kan dit jaar eindelijk opnieuw plaats vinden. Daar kijken niet alleen wij, maar ook onze luisteraars naar uit. Gisteren waren er al meer dan 15.000 tickets verkocht.'


TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Blind Getrouwd' - Maité & Ian (VTM)

Nog één koppel moet elkaar het jawoord geven: Ian en Maité staan te popelen om elkaar beter te leren kennen. Ondertussen feesten de andere koppels volop, maken ze kennis met familie en staan de zenuwen voor de openingsdansen hooggespannen.

'Blind Getrouwd', om 20.35 uur op VTM.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 15:30
    Flikken Maastricht
    06:55
    Karrewiet met VGT
  • 13:00
    Herfstbeelden
    06:00
    Radio 2 op VRT Canvas: Goeiemorgen Morgen!
  • 15:35
    De Sintkrant
    07:00
    Kaatje zingt
  • 15:35
    Verschoten & zoon
    13:00
    VTM Nieuws (13 uur)
  • 15:30
    Achter gesloten deuren
    03:15
    Geen uitzending
  • 15:35
    Superbad
    11:50
    Geen uitzending
  • 15:25
    'Allo 'Allo!
  • 14:50
    A Puppy for Christmas
    05:45
    Instant Message
  • 15:35
    Joe
    09:30
    Geen uitzending
  • 15:00
    Wordt aangekondigd
    06:00
    Radio Nostalgie
  • 13:50
    The Intern
    06:50
    Friends
  • 15:35
    Heavy Rescue: 401
    05:00
    Geen uitzending
  • 14:55
    Chateau Meiland
    12:55
    Project Bakeover
  • 15:10
    The First 48
    12:50
    Cold Justice
  • 15:00
    Herhalingslus
    06:00
    Wordt aangekondigd
  • 15:32
    Het zelfbouwhuis
    07:00
    Good Morning Sunshine
  • 15:05
    Winterse Kost
    06:45
    Sarah's Sweet Table
  • 14:50
    Bookish
    06:35
    Death in Paradise
  • 15:00
    Below Deck Sailing Yacht
    12:05
    First Dates Australia
  • 15:35
    Tussen Kunst en Kitsch
    07:00
    NOS Journaal 07.00 uur
  • 15:20
    Podium Dans
    07:00
    NOS Journaal met gebarentaal
  • 15:20
    Mega Mindy
    10:51
    Rita & Krokodil