Luistercijfers: Nostalgie groeit in bereik, NRJ krijgt groeischeut(je)

woensdag 22 juni 2022

In de CIM-cijfers die vandaag werden bekendgemaakt haalt Nostalgie een marktaandeel van 6,3% in de algemene doelgroep 12+, waarbij de zender sterk stijgt in bereik.

Op de doelgroep 35-54 behaalt Nostalgie een marktaandeel van 7,7%, een stevige stap vooruit t.o.v. eind 2021.


Woensdag maakte het CIM de radiobereikcijfers bekend voor de periode januari-april 2022, het zijn daarmee de eerste cijfers voor dit jaar. Nostalgie behaalt op de doelgroep 12+ een marktaandeel van 6,3%, wat een stijging van 0,3% is t.o.v. de vorige meting, september-december 2021. Op dagbasis wint Nostalgie 40.000 luisteraars, op weekbasis zijn er dat zelfs 90.000. In de doelgroep 35-54, de volwassen luisteraars waar Nostalgie op mikt, is er een groei van bijna 1% t.o.v. de vorige meting en behaalt Nostalgie een marktaandeel van 7,7%.

Het in mei vorig jaar gelanceerde digitale kanaal Nostalgie+ stijgt op de algemene doelgroep 12+ naar 0,5% marktaandeel en nestelt zich stevig in het peloton van digital only zenders. Met een groei op oudere luisteraars, blijkt Nostalgie+ ook mooi complementair met Nostalgie.

NRJ focust met zijn jong en fris product vooral op de jonge luisteraars en gaat op de doelgroep 25-34 naar een marktaandeel van 1,7%. In de vorige golf was dit nog 0,8%.

Managing director Radio, Tom Klerkx: 'We zijn trots dat we met onze kleine radioportfolio een mooi complementair pallet aan steeds meer luisteraars kunnen aanbieden. Ondanks de grote concurrentie slaagt NRJ erin om de jonge luisteraar te enthousiasmeren en Nostalgie bouwt verder op zijn stevige basis liefhebbers van classics. Deze zomer staan we met Nostalgie opnieuw op de zeedijk in Nieuwpoort, ons Beach Festival kan dit jaar eindelijk opnieuw plaats vinden. Daar kijken niet alleen wij, maar ook onze luisteraars naar uit. Gisteren waren er al meer dan 15.000 tickets verkocht.'


TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Telefacts' - Birgit Van Mol (VTM)

Het online platform OnlyFans bestaat sinds 2016. Het was bedoeld als een platform waar creatievelingen hun content konden delen tegen betaling. Maar plots, mee door corona, werd het razend populair bij sekswerkers. Vijf jonge vrouwelijke sekswerkers die via OnlyFans werken, vertellen openhartig waarom ze kiezen voor hun job. Daar hebben ze zo hun eigen redenen voor. Goed verdienen is een reden, maar sommigen willen op die manier opnieuw controle krijgen over hun eigen lichaam en hoe mensen naar hen kijken.

'Telefacts', om 22.35 uur op VTM.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 23:50
    Thuis
    06:55
    Karrewiet met VGT
  • 23:45
    Nachtlus
    06:00
    Radio 2 op VRT Canvas: Goeiemorgen Morgen!
  • 22:40
    Geen uitzending
    06:55
    Sam & Julia
  • 23:30
    Mijn Restaurant
    06:55
    Jabaloe
  • 23:15
    Humo's Comedy Cup 2018
  • 23:55
    Godfather of Harlem
    06:00
    Qmusic
  • 22:35
    The Hunted
    07:00
    Willy
  • 23:30
    Love in Action
    05:55
    Holiday Mismatch
  • 23:55
    Home Improvement
    00:55
    SOS Piet
  • 23:35
    De Tafel van Tine
    06:00
    Radio Nostalgie
  • 23:55
    New Girl
    06:45
    Friends
  • 23:45
    Storage Wars
    05:00
    Geen uitzending
  • 23:25
    A Place in the Sun
    06:25
    Botched
  • 23:15
    C.S.I. New York
    06:55
    Cold Case
  • 00:04
    Herhalingslus
    06:00
    Wordt aangekondigd
  • 00:00
    Zo doe je het!
    05:55
    Sixties To Six
  • 23:15
    Guten Appetit
    06:40
    De Chalet, Hollandse Maatjes
  • 00:00
    London Kills
    00:45
    Granite Harbour
  • 23:25
    Grey's Anatomy
  • 23:40
    Eva
    07:00
    NOS Journaal 07.00 uur
  • 23:50
    Schuldig
    07:00
    NOS Journaal met gebarentaal
  • 23:40
    Onderweg naar liefde
    07:00
    Ta-daaa!