Luistercijfers: Nostalgie groeit in bereik, NRJ krijgt groeischeut(je)

woensdag 22 juni 2022

In de CIM-cijfers die vandaag werden bekendgemaakt haalt Nostalgie een marktaandeel van 6,3% in de algemene doelgroep 12+, waarbij de zender sterk stijgt in bereik.

Op de doelgroep 35-54 behaalt Nostalgie een marktaandeel van 7,7%, een stevige stap vooruit t.o.v. eind 2021.


Woensdag maakte het CIM de radiobereikcijfers bekend voor de periode januari-april 2022, het zijn daarmee de eerste cijfers voor dit jaar. Nostalgie behaalt op de doelgroep 12+ een marktaandeel van 6,3%, wat een stijging van 0,3% is t.o.v. de vorige meting, september-december 2021. Op dagbasis wint Nostalgie 40.000 luisteraars, op weekbasis zijn er dat zelfs 90.000. In de doelgroep 35-54, de volwassen luisteraars waar Nostalgie op mikt, is er een groei van bijna 1% t.o.v. de vorige meting en behaalt Nostalgie een marktaandeel van 7,7%.

Het in mei vorig jaar gelanceerde digitale kanaal Nostalgie+ stijgt op de algemene doelgroep 12+ naar 0,5% marktaandeel en nestelt zich stevig in het peloton van digital only zenders. Met een groei op oudere luisteraars, blijkt Nostalgie+ ook mooi complementair met Nostalgie.

NRJ focust met zijn jong en fris product vooral op de jonge luisteraars en gaat op de doelgroep 25-34 naar een marktaandeel van 1,7%. In de vorige golf was dit nog 0,8%.

Managing director Radio, Tom Klerkx: 'We zijn trots dat we met onze kleine radioportfolio een mooi complementair pallet aan steeds meer luisteraars kunnen aanbieden. Ondanks de grote concurrentie slaagt NRJ erin om de jonge luisteraar te enthousiasmeren en Nostalgie bouwt verder op zijn stevige basis liefhebbers van classics. Deze zomer staan we met Nostalgie opnieuw op de zeedijk in Nieuwpoort, ons Beach Festival kan dit jaar eindelijk opnieuw plaats vinden. Daar kijken niet alleen wij, maar ook onze luisteraars naar uit. Gisteren waren er al meer dan 15.000 tickets verkocht.'


TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Code van Coppens' (VTM)

Stephanie en Junior Planckaert nemen het samen met Elodie Gabias en Sali Haidara op tegen malafide restauranteigenaars in een louche pizzeria. Het spoor van zwart geld leidt echter recht naar de maffia. En die laat niet met zich sollen.

'Code van Coppens', om 20.40 uur op VTM.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 11:00
    Herfstbeelden
    03:20
    Journaallus
  • 09:00
    Herfstbeelden
    06:00
    Radio 2 op VRT Canvas: Goeiemorgen Morgen!
  • 11:35
    Dropje
    06:00
    Tik Tak
  • 09:45
    Geen uitzending
    05:25
    Kabouter Plop
  • 10:55
    Geen uitzending
    07:20
    Achter gesloten deuren
  • 11:30
    Superstore
    06:00
    Qmusic
  • 10:00
    Geen uitzending
    07:00
    Willy
  • 11:05
    Merry Kissmas
    01:30
    Joe
  • 10:00
    Joe
    09:30
    Geen uitzending
  • 11:25
    Brooklyn Nine-Nine
    03:00
    Geen uitzending
  • 11:25
    NCIS: Hawaii
    02:45
    Neighbours: A New Chapter
  • 11:10
    Geen uitzending
    02:35
    The Fresh Prince of Bel-Air
  • 11:05
    A Place in the Sun
    02:15
    Love It or List It
  • 10:55
    The Chameleon Killer
    02:20
    Geen uitzending
  • 10:00
    Herhalingslus
    20:00
    Z-Nieuws
  • 11:30
    Publireportage
    05:55
    Sixties To Six
  • 11:25
    Guillaume's Paris
  • 10:45
    Death in Paradise
    02:00
    The Diplomat
  • 11:10
    American Pickers
    02:45
    Costiera
  • 11:15
    Tijd voor Max
    02:15
    NOS Journaal met gebarentaal
  • 10:55
    Dit is de dag: Verkiezingscafé
    07:00
    NOS Journaal met gebarentaal
  • 11:30
    Sesamstraat
    02:25
    Eva