Envision Racing en Cartoon Network EMEA bundelen hun krachten voor het klimaat

donderdag 8 juni 2023

Envision Racing, het vooraanstaande Formule E-raceteam en Cartoon Network EMEA, de nummer één animatiezender van Warner Bros. Discovery, hebben een nieuwe samenwerking aangekondigd om kinderen en jongeren te stimuleren in 'Race Against Climate Change'.

Cartoon Network EMEA gaat samen met Envision Racing bewustzijn creëren voor het wereldwijde probleem van elektrisch afval door middel van gezamenlijke marketingcampagnes, promoties en gamification. De jaarlijkse productie van elektronisch afval zal naar verwachting in 2030¹ een duizelingwekkende 75 miljoen ton bereiken, waaronder artikelen als mobiele telefoons, laptops, mp3-spelers, laders en batterijen.


Kinderen kunnen onder meer deelnemen aan de Recover-E-Waste to Race wedstrijd, waar ze leren hoe ze een mini-Formule E-raceauto kunnen ontwerpen en bouwen met behulp van e-afval. De prijswinnaars worden bekendgemaakt tijdens de Formula E-Prix in Londen op 29 juli.

Cartoon Network's Climate Champions initiatief stelt kinderen in staat en inspireert hen om in actie te komen voor een beter milieu. Kinderen van 6-12 jaar kunnen Climate Champions worden door dagelijkse uitdagingen aan te gaan en samen het verschil te maken.

Met de hulp van geliefde personages uit hitshows als 'The Amazing World of Gumball' en 'Craig of the Creek' kunnen kinderen taken uitvoeren. Hiermee kunnen ze tastbare veranderingen in hun leven doorvoeren en daarmee zich aansluiten bij een gemeenschap die wereldwijde duurzaamheid stimuleert.

Sinds de lancering in juni 2021 zijn wereldwijd meer dan 1,5 miljoen uitdagingen voltooid en dit aantal blijft dagelijks groeien.

Sylvain Filippi, Managing Director en CTO bij Envision Racing zegt: 'Envision Racing staat erop om fans en het publiek te doordringen van de urgentie van de klimaatcrisis waarbij de ‘Race Against Climate Change’ centraal staat in onze activiteiten. We testen niet alleen een nieuwe batterijtechnologie voor auto's, maar zijn ook op een missie om elektronisch afval terug te dringen en een circulaire economie om elektrische voertuigen te helpen opbouwen.'

'Deze samenwerking is een ongelofelijke kans om kinderen en jongeren te betrekken bij het creëren van een duurzame toekomst. We zijn blij om samen te werken met Cartoon Network om de hele wereld tot actie te inspireren en kunnen niet wachten om te starten.'

Monika Oomen, VP Brand, Communications and Digital Content Strategy, Kids EMEA bij Warner Bros. Discovery: 'E-waste is een ongelofelijk belangrijk onderwerp, maar we besteden er niet genoeg aandacht aan. Door onze strategische samenwerking met Envision Racing willen we kinderen bewuster maken en hen leren hoe ze een rol kunnen spelen bij het terugdringen ervan. We zijn verheugd over de samenwerking met Envision Racing omdat kinderen hierdoor een geheel nieuwe sportomgeving krijgen en een wereld waarin ze nog meer in staat zijn een positieve invloed op de planeet uit te oefenen. Samen kunnen we een wereld van verschil maken.'

'We kijken ernaar uit om onze campagne Cartoon Network Climate Champions uit te breiden en kinderen de middelen te geven om elektronisch afval in hun leven aan te pakken.'

Het FIA Formula E World Championship is de enige sport die sinds zijn oprichting koolstofvrij is verklaard en is door de ‘Global Sustainability Benchmark in Sports’ onafhankelijk gerangschikt en erkend als de meest duurzame sport ter wereld.

Naast de ‘all-time leading points scorers’ in Formula E, heeft Envision Racing ook een leidende positie in duurzaamheid. Haar 'Race Against Climate Change™' programma inspireert en stimuleert fans en het grote publiek om klimaatactie te ondernemen. Met behulp van het platform van Formula E wil Envision Racing van elektrische mobiliteit en duurzame energie een wereldwijde realiteit maken.


TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Kijken En Kijken Kijken' (Play)

Wat vinden enkele bekende koppen van nu over de televisie van toen? Een resem BV's blikt terug op iconische tv-fragmenten uit het archief van VT4, VIER en Play4. Samen rakelen ze anekdotes op en delen ze spannende verhalen en leuke weetjes van achter de schermen. Onder anderen James Cooke en Dorian Liveyns, Daphne Agten en Timon Verbeeck en Anastasya Chernook en haar man geven commentaar op de beste en grappigste archiefbeelden.

'Kijken en Kijken Kijken', om 20.00 uur op Play.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 17:00
    Clips
    06:00
    In bed met Olly
  • 16:40
    Stanley Tucci: Searching for Italy
    08:00
    Herfstbeelden
  • 17:00
    Waiko
    03:50
    Geen uitzending
  • 16:55
    The Masked Singer
    05:15
    Geen uitzending
  • 17:05
    Kees van der Spek: Oplichters Aangepakt
    01:00
    Geen uitzending
  • 16:50
    La Brea
    01:25
    Geen uitzending
  • 16:50
    Sheriffs: El Dorado County
    01:00
    Geen uitzending
  • 16:00
    A Christmas Coincidence
    01:35
    Joe
  • 16:35
    Matlock
    00:50
    Geen uitzending
  • 17:05
    Huizenjagers
    02:30
    De Tafel van de Week
  • 16:55
    NCIS
    02:00
    Criminal Minds
  • 16:45
    The Fresh Prince of Bel-Air
    00:30
    Wordt aangekondigd
  • 17:05
    Het Blok Nederland
    02:05
    Botched
  • 16:35
    World's Most Evil Killers
  • 16:57
    De CFO podcast
    06:00
    Herhalingslus
  • 16:47
    Roger
    05:55
    Sixties To Six
  • 16:45
    Foodies & The City
    02:40
    Winterse Kost
  • 16:05
    Bookish
    02:35
    Ripper Street
  • 16:15
    The Real Housewives of Beverly Hills
    02:05
    Nancy Drew
  • 16:50
    André Rieu in het Wenen van Johann Strauss
    02:05
    The Best of Pop
  • 17:00
    NOS Journaal 17.00 uur
    09:00
    Ik mis je
  • 16:50
    Zappsport Kantine
    02:40
    First Dates