Qmusic ochtendshow 'Mattie & Marieke' voor het eerst marktleider

dinsdag 20 oktober 2020

Waar alle grote radiozenders een daling noteren in marktaandeel, laat Qmusic in de doelgroep 20-49 jaar opnieuw een flinke stijging zien, van 16% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Daarnaast is de Ochtendshow met Mattie & Marieke voor het eerst marktleider. Dat blijkt uit de nieuwe luistercijfers, die NLO/GfK dinsdagochtend publiceerde. Het marktaandeel van de zender komt uit op 18,3% en dat van de ochtendshow zelfs op 18,7%.


Sinds het vertrek van Edwin Evers in december 2018, zijn de kaarten in radioland opnieuw geschud. Deze meting noteert de ochtendshow van Qmusic, met Mattie Valk en Marieke Elsinga een marktaandeel van 18,7% in de doelgroep 20-49 jaar. Daarmee is Qmusic in het tijdslot van 6.00 tot 10.00 uur het best beluisterd (t.o.v. 18,5% bij 538).

Programmadirecteur Dave Minneboo: 'Na zes metingen op rij marktleider te zijn in de belangrijke doelgroep 20-49 jaar, zijn we nu ook de grootste in de ochtend én in bereik. De Ochtendshow met Mattie en Marieke scoort beter dan ooit en we zijn ontzettend trots dat in deze bijzondere periode steeds meer mensen afstemmen op Qmusic. Op dit moment zijn dat er bijna 2,8 miljoen per week. In deze periode zijn Armin van Buuren, Bram Krikke en Tom van der Weerd begonnen bij Q en zijn we gestart met Het Geluid, dat onverminderd populair blijft.'

Qmusic wil plezier, energie en een goed gevoel geven en dit wordt gewaardeerd door de luisteraars. De zender werd in maart/april voor het eerst sinds de oprichting marktleider en weet dit al zes metingen onafgebroken vast te houden. Deze meting overstijgt Qmusic ook in bereik alle concurrentie, met een weekbereik van 2.785.000 personen. In de doelgroep 10+ scoort Qmusic een marktaandeel van 11,2%. Dit is een stijging van 11% ten opzichte van vorig jaar.


TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Telefacts' - Birgit Van Mol (VTM)

Volgens de recentste cijfers van de WHO zijn 160 miljoen kinderen en jongeren tussen de 5 en de 19 jaar echt obees. In de EU zijn 33% van de kinderen obees. Velen beseffen niet wat ultrabewerkt voedsel met het lichaam doet. En als je overal om je heen reclame ziet voor ongezonde producten, dan is het ook veel moeilijker om andere keuzes te maken. Twee Spanjaarden die naar de VS verhuisden, zagen meteen wat die andere eetcultuur deed met hun lichaam. Ze willen nu anderen helpen om niet in diezelfde val te trappen.

'Telefacts', om 22.50 uur bij VTM.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 07:55
    Sporza: WK Volleybal Mannen 2025
    06:00
    In bed met Olly
  • 06:00
    Radio 2 op VRT Canvas: Goeiemorgen Morgen!
    09:00
    Zomerbeelden
  • 08:45
    Karrewiet met VGT
    06:00
    Tik Tak
  • 08:35
    Heidi
    02:10
    Geen uitzending
  • 08:00
    Geen uitzending
    01:00
    Blind Getrouwd UK
  • 06:00
    Qmusic
    01:40
    Geen uitzending
  • 07:00
    Willy
    01:05
    Geen uitzending
  • 07:45
    Spotlight on Christmas
    05:00
    Christmas in Scotland
  • 06:00
    Joe
    09:30
    Geen uitzending
  • 06:00
    Radio Nostalgie
    02:05
    De Tafel van Tine
  • 08:25
    Geen uitzending
    02:00
    Neighbours: A New Chapter
  • 08:15
    SurrealEstate
    02:20
    Geen uitzending
  • 08:50
    Bal National
    02:35
    Big Miracles
  • 08:30
    The Killer in My Family
    02:15
    Geen uitzending
  • 04:07
    Herhalingslus
    20:00
    Z-Nieuws
  • 08:45
    De tip
    05:55
    Sixties To Six
  • 08:35
    De Gezonde Goesting
    02:15
    De Gastentafel
  • 08:40
    Midsomer Murders
    02:20
    Where the Wild Men Are With Ben Fogle
  • 08:15
    Below Deck Down Under
    02:00
    The Real Housewives of Beverly Hills
  • 08:40
    Goedemorgen Nederland
    02:00
    NOS Journaal met gebarentaal
  • 08:35
    MAX Geheugentrainer
    02:10
    Nieuwsuur
  • 08:50
    Babar en de belevenissen van Badou
    02:35
    Verward