Luistercijfers Qmusic & JOE: radiozenders van DPG Media behalen hoogste bereik ooit
Uit de zojuist gepubliceerde luistercijfers voor de maand juli door het Nationaal Media Onderzoek (NMO) blijkt dat Radio van DPG Media het hoogste bereik ooit weet te behalen: 9,9 miljoen unieke luisteraars. Qmusic is, met een marktaandeel van 20,9%, ook deze maand marktleider in de belangrijke doelgroep 20-49 jaar. JOE laat mooie groei zien met een marktaandeel van 6,4%, een evenaring van het record van juni.
Qmusic marktleider
Qmusic blijft de nummer één in de belangrijke doelgroep 20-49 jaar met een marktaandeel van 20,9%. Radio 538 volgt met een marktaandeel van 14,9% en op de derde plek staat NPO Radio 2 met een marktaandeel van 10,2%. In de maand juli bereikte Qmusic ruim 7 miljoen luisteraars in de doelgroep 13+.
In de maand juli gaf Qmusic de laatste én meest begeerde tickets van het jaar weg voor The Eras Tour van Taylor Swift in de Johan Cruijff Arena en kwam de ochtendshow met Mattie & Domien tijdens de Olympische Spelen live vanuit het TeamNL Huis in Parijs. In samenwerking met de Nederlandse Loterij stuurde Qmusic, als mediapartner van NOC*NSF, vele luisteraars naar de Olympische Spelen, het grootste sportevenement van de wereld.
Evenaring record voor JOE en hoogste bereik ooit
JOE evenaart met een marktaandeel van 6,4% binnen de doelgroep 20-49 jaar het record van de vorige maand. JOE blijft hiermee de zesde zender. Over de hele maand werden ruim 4,5 miljoen luisteraars bereikt in de doelgroep 13+, dit is het hoogste bereik ooit voor JOE.
Record voor Radio van DPG Media
In juli behaalde de radiogroep van DPG Media een nieuw record, het hoogste bereik ooit. De zendergroep wist deze maand 9,9 miljoen luisteraars te bereiken (13+), een stijging van 2% ten opzichte van de vorige maand. Het gezamenlijke marktaandeel kwam deze maand uit op 30,5% binnen de doelgroep 20-49 jaar. De radiogroep DPG media bestaat uit Qmusic, JOE en alle themazenders; Qmusic Non Stop, Qmusic het Foute Uur en Qmusic Limburg.