Luistercijfers: 'De 538 Ochtendshow' voor het eerst maand lang marktleider in 20-49 jaar
'De 538 Ochtendshow' met Tim Klijn, Rick Romijn, Niels van Baarlen en Florentien van der Meulen is de volledige maand september marktleider in de commercieel belangrijke doelgroep 20-49 jaar.
Het is voor het eerst dat de ochtendshow een maand lang het marktleiderschap in bezit heeft. Met een record marktaandeel van 21,0% verstevigt de ochtendshow haar positie en zet het de groei van de afgelopen maanden overtuigend door.
De cijfers tonen de onverminderd stijgende populariteit van 'De 538 Ochtendshow'. De show weet keer op keer te groeien en de markt te domineren en daarmee drukt Radio 538 definitief haar stempel in het ochtendslot van de radiomarkt.
In vergelijking met september vorig jaar boekt 'De 538 Ochtendshow' een winst van 7,0 procentpunt. Het marktaandeel van 21,0% is daarmee nog nooit zo hoog geweest. 'De 538 Ochtendshow' neemt daarmee niet alleen de nummer één positie in, maar is ook de sterkste stijger in de radiomarkt.
Meer bereik en langere luistertijd
'De 538 Ochtendshow' weet wekelijks ruim 1,5 miljoen luisteraars in de leeftijdsgroep 20-49 jaar te bereiken, een groei van maar liefst 11% ten opzichte van vorig jaar september. Dit komt neer op een toename van 153.000 luisteraars. Bovendien blijft niet alleen het aantal luisteraars stijgen, maar luisteren zij ook langer: de luistertijd is met 41% gegroeid naar een gemiddelde van 4 uur en 37 minuten per week.
In 13+ stijging naar #2 positie van Nederland
Ook in de bredere doelgroep 13+ laat 'De 538 Ochtendshow' een krachtige stijging zien. Waar De 538 Ochtendshow vorig jaar september nog 10,3% scoorde, stijgt het dit jaar met 17% naar 12,0%. Daarmee schuift het programma door van de #4 naar de #2 ochtendshow van Nederland. Het bereik in 13+ is toegenomen met 324.000 naar ruim 2,7 miljoen luisteraars (stijging van 14%).
Bron: NMO/Ipsos, ma-vr 06.00-10.00 uur, 20-49 jaar en totaal 13+