Dit neemt 'Radar' maandag onder loep!

zondag 4 april 2021

Er stond een motor van 20.000 euro op de werkvloer alsof het een vaas met bloemen was, gewoon ter decoratie. En de leidinggevenden liepen rond met stapels cash in hun handen, als je een deal sloot kreeg je gewoon cash op je bureau'.

Het is één van de vele verhalen die oud-medewerkers van Global Marketing Bridge (GMB) aan 'Radar' vertelden. GMB is het moederbedrijf van heel veel irritante energie-bemiddelaars die mensen dagelijks telefonisch lastigvallen en waar rapper Boef promotie voor doet op zijn Instagram. Vol stroomde de 'Radar'-inbox na eerdere uitzendingen over Global Marketing Bridge. Van klachten van consumenten tot mensen die in hetzelfde pand als de telecom-bellers werkten. Opvallend genoeg werd 'Radar' ook door heel veel oud-medewerkers benaderd die een slecht geweten hadden gekregen na het werken voor de telecomclub die in energiecontracten dealt. Met drie van hen spraken we uitgebreid voor camera. Over de werksfeer, de werkwijze van deze energiebemiddelaars en het werkethos. De vraag blijft welke energiemaatschappijen in Nederland toch in zee blijven gaan met deze jongens. Fons roept ze nogmaals ter verantwoording.


Hij staat al in menig tuin, de Big Green Egg. 'De Big Green Egg is een keramische Kamado barbecue...Op de Big Green Egg worden gerechten sneller bereid, drogen ze niet uit en behoudt het eten de voedings- en smaakstoffen', zo staat op de website vermeld. Tegenwoordig stikt het van de budget-kamado's die als twee druppels water lijken op het groene bbq-ei. De vraag is natuurlijk doen die neppers het net zo goed als het origineel? 'Radar' test er 5, samen met een chefkok, een pitmaster en een bbq-techneut. Ze bereiden groenten, kip, bavette en zelfs pizza. Kunnen ze tippen aan het echte werk? Maandag de uitslag.

'Radar', maandag 5 april om 20.30 uur op NPO 1.


TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Telefacts' - Birgit Van Mol (VTM)

Volgens de recentste cijfers van de WHO zijn 160 miljoen kinderen en jongeren tussen de 5 en de 19 jaar echt obees. In de EU zijn 33% van de kinderen obees. Velen beseffen niet wat ultrabewerkt voedsel met het lichaam doet. En als je overal om je heen reclame ziet voor ongezonde producten, dan is het ook veel moeilijker om andere keuzes te maken. Twee Spanjaarden die naar de VS verhuisden, zagen meteen wat die andere eetcultuur deed met hun lichaam. Ze willen nu anderen helpen om niet in diezelfde val te trappen.

'Telefacts', om 22.50 uur bij VTM.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 07:25
    #LikeMe
    06:00
    In bed met Olly
  • 06:00
    Radio 2 op VRT Canvas: Goeiemorgen Morgen!
    09:00
    Zomerbeelden
  • 07:30
    Molang
    06:00
    Tik Tak
  • 07:10
    Hallo K3
    02:10
    Geen uitzending
  • 07:15
    Achter gesloten deuren
    01:00
    Blind Getrouwd UK
  • 06:00
    Qmusic
    01:40
    Geen uitzending
  • 07:00
    Willy
    01:05
    Geen uitzending
  • 06:20
    Everything Christmas
    05:00
    Christmas in Scotland
  • 06:00
    Joe
    09:30
    Geen uitzending
  • 06:00
    Radio Nostalgie
    02:05
    De Tafel van Tine
  • 07:10
    Modern Family
    02:00
    Neighbours: A New Chapter
  • 07:30
    The Fresh Prince of Bel-Air
    02:20
    Geen uitzending
  • 07:10
    Paris in Love
    02:35
    Big Miracles
  • 07:00
    Cold Case
    02:15
    Geen uitzending
  • 04:07
    Herhalingslus
    20:00
    Z-Nieuws
  • 07:17
    Diy on wheels
    05:55
    Sixties To Six
  • 07:25
    A la carte
    02:15
    De Gastentafel
  • 06:35
    Death in Paradise
    02:20
    Where the Wild Men Are With Ben Fogle
  • 07:15
    Flip This House
    02:00
    The Real Housewives of Beverly Hills
  • 07:30
    NOS Journaal
    02:00
    NOS Journaal met gebarentaal
  • 07:15
    Nieuwsuur
    07:00
    NOS Journaal met gebarentaal
  • 07:30
    Kindertijd
    02:35
    Verward