Studio Brussel schrijft reclamegeschiedenis

woensdag 22 juni 2011

Op het Cannes Lions-festival, de Oscars binnen de reclamesector, heeft de VRT in totaal al vier leeuwen gewonnen voor marketingcampagnes. Studio Brussel schreef reclamegeschiedenis. Voor het vierde jaar op rij viel de Music for Life-campagne in de prijzen. Ook Radio 1- en Klara-campagnes wonnen leeuwen.

Radio 1 won twee leeuwen voor de Peeters & Pichal-campagne “De wraak op de call
centers”, een campagne bedacht door Mortierbrigade. Klara viel dan weer in de prijzen met
de campagne voor “The Mahler Connection”, een campagne van Famous.
 
Reclamegeschiedenis  
De “Share Your Parents”-campagne van Music for Life heeft op het Cannes Lions-festival
een bronzen leeuw gewonnen. Het is het vierde jaar op rij dat de campagne rond Music for Life in de prijzen valt. Daarmee schrijft Studio Brussel reclamegeschiedenis. De campagne
kwam tot stand door een samenwerking tussen Studio Brussel en Mortierbrigade.
 
Peter Claes, manager marketing van de VRT, is alvast opgetogen met de internationale
erkenning.


"Ik zie deze prijzen als het resultaat van de chemie tussen de zender en het bureau.  Bij
Mortierbrigade loopt veel talent rond en ze voelen merken zeer goed aan. Maar het blijft
hard werken en zoeken naar wat de luisteraars echt kan raken en relevant is voor het merk.
Je mag daarbij de rol van Jan Van Biesen niet onderschatten. Hij geeft scherpe voorzetten
en door in dialoog te gaan en vertrouwen te geven, werkt hij die chemie mee in de hand."
 
"Nog een kleine anekdote ... Internationale topcreatieven feliciteren je in Cannes om zo veel
uitzonderlijk werk.  Maar wat echt straf is, is dat er intussen al verschillenden zijn komen
zeggen dat ze in hun kantoren in New York, Toronto, Sao Paulo ... ook naar Studio Brussel
luisteren."
 
Ook Jens Mortier van Mortierbrigade is heel blij met de samenwerking tussen Studio Brussel
en Mortierbrigade.
 
“We winnen hier nu al vier jaar op rij prijzen met Studio Brussel. Geen enkel ander Belgisch
merk heeft dat ooit voorgedaan. Zelfs internationale adverteerders slagen daar niet in.
Daardoor krijgt Studio Brussel in Cannes zoetjesaan de status van merken zoals Nike,
Diesel, Budweiser en andere topmerken met een reclamehistoriek om u tegen te zeggen.
 
Ik spreek in deze context overigens liever over de Studio Brusselbrigade dan te veel over
onszelf. Want zonder de bezieling en het vertrouwen van Jan Van Biesen en zijn team
zouden wij hier niet staan blinken.”
 
In het verleden won Mortierbrigade met Studio Brussel-campagnes verschillende bronzen,
zilveren en gouden leeuwen, elf in totaal.


stubru

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Eenmaal Andermaal' (VTM)

Jacques en Axel trekken naar de rommelmarkt in het centrum van Gent. Stand-upcomedian Henk Rijckaert vormt een duo met Jacques, terwijl Belle Perez met Axel op stap gaat. Samen gaan ze op zoek naar objecten die het meeste geld gaan opleveren tijdens de veiling.

'Eenmaal, Andermaal', om 20.40 uur op VTM.

Dossiers

NU en STRAKS op tv

volledige TVgids
  • 19:00
    VRT NWS journaal 19u
    02:30
    Journaallus
  • 18:40
    Hier en toen
    07:30
    Wordt aangekondigd
  • 19:00
    Karrewiet
    05:00
    Geen uitzending
  • 19:00
    VTM Nieuws
    05:15
    Geen uitzending
  • 18:45
    Ambulance
    01:45
    Geen uitzending
  • 18:45
    The Simpsons
    01:15
    Geen uitzending
  • 18:45
    All New Traffic Cops
    01:10
    Walker, Texas Ranger
  • 18:30
    Baywatch
    15:45
    JAG
  • 18:55
    SOS Piet
    06:00
    Joe
  • 19:00
    Friends
    04:50
    Geen uitzending
  • 18:20
    UEFA Conference League
    02:20
    Neighbours: A New Chapter
  • 18:50
    Backroad Truckers
    03:00
    Geen uitzending
  • 18:50
    Love It or List It
    03:00
    Geen uitzending
  • 18:55
    Forensic Files II
    05:00
    Geen uitzending
  • 19:00
    Herhalingslus
    20:00
    Z-Nieuws
  • 19:01
    Tooldokter
    06:00
    Nog Even Soezen
  • 19:00
    Hidden Gems
    02:30
    Tot op het Bot: Het Varken
  • 18:55
    Belga Sport
    02:00
    Wordt aangekondigd
  • 19:00
    London Kills
    02:20
    Scott & Bailey
  • 19:03
    Sophie & Jeroen
    02:17
    NOS Journaal
  • 18:30
    Noord-Zuid-Oost-West
    02:19
    Nieuwsuur
  • 19:00
    NOS Jeugdjournaal
    02:31
    Podium Zwart Unplugged