Kinderzender Boomerang krijgt wereldwijd een facelift

dinsdag 14 oktober 2014

Turner Broadcasting System kondigt aan dat Boomerang, hun tweede flagship kinderzender, opnieuw wordt gelanceerd als een wereldwijd, volledig geanimeerd en op de jeugd gericht netwerk.

De herpositionering houdt vast aan de line-up van tijdloze en hedendaagse cartoons die geschikt is voor de hele familie. Deze aankondiging wordt vandaag gedaan door Gerhard Zeiler, president van Turner Broadcasting System International Inc, en Christina Miller, president en algemeen manager, Cartoon Network, Adult Swim en Boomerang (U.S.).

Het uitzendschema van Boomerang wordt gekenmerkt door populaire tekenfilmfavorieten zoals Tom & Jerry, Looney Tunes, Garfield en Scooby-Doo die uit 's werelds grootste animatiebibliotheek afkomstig zijn – Warner Bros., Hanna-Barbera, Cartoon Network en MGM Studios met televisieseries, specials en bioscoop- en kortfilms. Samen met een reeks nieuw verworven hedendaagse producties die door studio’s van over de hele wereld zijn gemaakt, introduceert Boomerang ook een nieuwe on-air omgeving en biedt de zender voor de eerste keer exclusieve en originele content aan via zijn 13 internationale feeds.

Boomerang stapt in Nederland en Vlaanderen ook over op een volledig Nederlandstalige feed in het begin van 2015, tegelijkertijd met de introductie van de nieuwe look en het logo van Boomerang.

'De herlancering van Boomerang als een tweede flagship kanaal laat onze wereldwijde uitstraling zien', aldus Zeiler. 'We zijn bijzonder trots dat deze zender de volgende stap maakt – met een look en feel die kwaliteit en een hedendaagse positionering uitstraalt. Dit betekent een volgende stap in onze strategie om voort te bouwen op het succes van ons internationale kindernetwerk.'

'Boomerang is altijd al een tijdloze favoriet geweest die meerdere generaties aanspreekt', aldus Miller. 'We zien dit als een unieke mogelijkheid om niet alleen de kijkervaring van de familie opnieuw te definiëren, maar om ons wereldwijde kidsportfolio uit te breiden en te verstevigen en deze tezamen met Cartoon Network op alle platforms neer te zetten.'

Naast het tv-bereik van meer dan 250 miljoen huishoudens zal Boomerang aanwezig zijn met vernieuwde digitale en mobiele platforms, waaronder een nieuwe website met exclusieve activiteiten, spelletjes en content die bezoekers een complete ervaring biedt. Jongere fans kunnen genieten van gratis leeftijdsgeschikte games met hun favoriete personages en oudere bezoekers kunnen meer te weten komen over hun favoriete personages en series.

Boomerang werd in de '2013 Harris Poll' in de VS uitgeroepen tot het meest geliefde netwerk van ouders. September jl. startte Nielsen Media Research officieel met het vastleggen van de kijkcijfers en prestaties  van Boomerang bij alle Amerikaanse kabelmaatschappijen. De eerste resultaten tonen direct de aantrekkingskracht van Boomerang aan onder meekijkende ouders.

Persbericht Turner Broadcasting System

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Down the Road' - seizoen 2 (foto: Eén - © VRT 2019)

Na een flinke portie adrenaline begint de groep aan de volgende etappe. Die brengt hen naar Kaapstad, een van de hoofdsteden van Zuid-Afrika. Er beginnen zich binnen de groep enkele vakantieromances te ontwikkelen en die brengen meteen een flinke portie drama met zich mee.

'Down the Road', om 20.35 uur op Eén.

Dossiers