'Big Brother UK' verstopt gouden tickets in chocola
De makers van de Britse 'Big Brother' gaan gouden tickets verstoppen in chocoladerepen om zo aan een veertiende kandidaat te geraken. Een trucje dat ze hebben afgekeken van Roald Dahls klassieker "Sjakie en de Chocoladefabriek".
M
et de stunt weet Channel 4 zich nu al verzekerd van heel wat media-aandacht. Ook snoepgigant Nestlé doet gouden zaken. Tussen 18 mei en 2 juni zijn 100 tickets te vinden in Britse KitKat-repen, verdeeld over 40.000 verkooppunten. Wie een gouden ticket vindt, mag het van Channel 4 doorgeven en zelfs op eBay verkopen. De honderd winnaars worden gescreend en voorgesteld in een live uitzending. Eén van hen wordt willekeurig uitgekozen om het 'Big Brother 7'-huis binnen te stappen.
De commerciële zender is niet aan zijn proefstuk toe als het op 'Big Brother'-creativiteit aankomt. Vorig jaar werd een onbekende vrouw in het huis gestopt met een resem vergeten Britse celebrities. De opdracht was om hen ervan te overtuigen dat zij ooit ook beroemd was. Dat lukte: ze werd nooit weggestemd en won.
Bron: Reuters