Meer dan 100.000 klanten voor TV Vlaanderen en TéléSAT
M7 Group, de mediagroep waartoe de digitale televisieplatforms TV Vlaanderen en TéléSAT behoren, rondt 2009 af met meer dan 100.000 Belgische abonnees. De satellietplatform operator bevestigt hiermee het succes van TV Vlaanderen en TéléSAT. Ook voor 2010 staan tal van productvernieuwingen gepland.
Digitale televisie kende in België de voorbije jaren een ware boom. Ook wensten Belgische gezinnen meer keuze qua aanbod, prijs en operatoren. Vanuit deze behoeftes, werden meer dan 100.000 Belgische gezinnen abonnee van TV Vlaanderen of TéléSAT.
In Europa blijft digitale televisie via satelliet ook groeien. De nakende lancering van TéléSAT Luxemburg door M7 Group bevestigt deze evolutie alsook de nood aan alternatieven bij zowel klanten als verkooppunten.
Kurt Pauwels, Executive Vice President M7 Group voor België en Luxemburg is vast van plan om ook in 2010 niet stil te zitten: 'België is een traditioneel kabelland, maar TV VLAANDEREN en TéléSAT hebben bewezen dat er ook in België wel degelijk een markt voor satelliettelevisie bestaat. 100.000 individuele families, dan spreken we al snel over een kwart miljoen kijkers die de keuze voor satelliet hebben gemaakt. We gaan ons aanbod verder uitbreiden en verruimen met meer productinnovaties en nieuwe diensten om zo de huidige en toekomstige klanten nog beter te bedienen.'
TéléSAT, opgestart in januari dit jaar, wordt door Franstalig België ook steeds meer gekozen als oplossing voor digitale televisie. Grote stappen dit jaar, voor de Waalse poot van M7, waren naast de aanwezigheid op het HOT BIRD platform ook de toevoeging van zenders zoals Disney Channel, NT1 en MTVN HD. Voor TV Vlaanderen was 2009 ook een jaar vol productvernieuwingen, met recent nog de lancering van de huurformule voor de HD-apparatuur. Ook bleven er nieuwe sterke zenders bijkomen zonder meerkost voor de TV VLaanderen abonnee zoals vtmKzoom, Acht en Eén HD.