Kijkcijfers: zomerprogramma's van VTM scoren!
'Telefacts Zomer', het zomerse actualiteitenmagazine van de VTM Nieuwsdienst, heeft gisteren, dinsdag 12 juni, een prima start genomen. Er waren 752.000 kijkers, wat goed was voor een marktaandeel van nagenoeg 34% in de doelgroep van VTM (VVA 18-54).
O
ok de nieuwe Amerikaanse advocatenserie van VTM, 'Shark', maakt een opgemerkte entree met bijna 375.000 kijkers en een marktaandeel van 27,3%. Dat is zeer goed voor een buitenlandse serie, die in Vlaanderen nog niet bekend was, maar in de Verenigde Staten hoge toppen scheert.
De kijkcijfers van de docuserie 'Schildestrand' zitten in de lift. De tweede aflevering, die gisteren werd uitgezonden, trok 50.000 kijkers meer dan de eerste. Er keken nu 652.000 Vlamingen (marktaandeel: 29,3%).
En op de moeder van alle Vlaamse soaps komt zeker nog geen sleet. 'Familie' was gisteren nog maar eens het best bekeken programma met 775.000 kijkers en een marktaandeel van 35,5%.