Kijkcijfers: analyse donderdag 18 mei 2006
Het Eurovisiesongfestival drukt zijn stempel op de top tien. Eén (39.4%) is afgetekend marktleider voor VTM (24.1%), VT4 (6.9%), KANAALTWEE (6.2%) en Canvas (5.9%). Door het Europese liedjescircus verwelkomen we onderaan zelfs programma's als 'De Rode Loper' en 'Het Journaal Laat'. De kater na Belgiës uitschakeling moet vanochtend massaal geweest zijn.
N
a het druk bekeken Eurovisiesongfestival (1.147.000 - 49.5%) komen we eerst 'Familie' (852.000) tegen en pas daarna 'Thuis' (755.000). 'Het Journaal' (656.000) en 'Man bijt hond' (619.000) vullen de top vijf aan. 'Het Nieuws' (615.000) doet het niet bijster slecht, maar 'Wittekerke'-kijkers (589.000) bleken toch meer Eurosong-fanaten. Voor meer info over Kate Ryans avontuur in Athene keken ze naar 'De Rode Loper' (524.000) en 'Het Journaal Laat' (421.000). 'Blokken' was op de negende plaats nog goed voor 463.000 kijkers.
Marktaandelen van donderdag 18 mei 2006
VTM: 24.1%, KANAALTWEE: 6.2%, VT4: 6.9%, VIJFtv: 3.8%, Eén: 39.4%, Canvas: 5.9%