Kijkcijfers: analyse donderdag 11 mei 2006
De kijkersaantallen blijven dalen, maar dat speelt wel in de kaart van VTM (27.0%). Voor de tweede donderdag op rij bereiken de VMMa-zenders (40.1%) samen heel wat meer kijkers dan de VRT (33.3%). Eén (27.2%) heeft zelfs maar nipt het hoogste marktaandeel. Derde grootste is Kanaaltwee (13.1%) voor VT4 (8.5%) en Canvas (6.1%). VIJFtv (4.4%) begint ook te lijden onder de zomerzon.
D
e soaps bovenaan: 'Thuis' (777.000), 'Familie' (694.000) en 'Wittekerke' (654.000). Verder lijkt de Vlaming alleen geïnteresseerd in de andere prime time-programma's: na 'Het Journaal' (565.000) komen 'Man bijt hond' (482.000) en 'Het Nieuws' (476.000). De laatste vier programma's komen uit de Eén-stal, met enkel een stevige 44.2% voor 'Blokken' (426.000) als hoogtepunt. Op zeven 'Het leven zoals het is - Spoedgevallen' (441.000), op negen 'Koppen' (418.000) en onderaan 'De Tabel van Mendelejev' (401.000).
Marktaandelen van donderdag 11 mei 2006
VTM: 27.0%, KANAALTWEE: 13.1%, VT4: 8.5%, VIJFtv: 4.4%, Eén: 27.2%, Canvas: 6.1%