Digitale televisie Telenet zit op schema
maandag 29 mei 2006
Een memorabel moment in de geschiedenis van Telenet. De kabel-en telecomgroep heeft in het eerste kwartaal van 2006 voor de eerste keer winst kunnen boeken. Telenet is ook uiterst tevreden over de opmars van zijn digitale televisie (iDTV). Voor de eerste keer maakt Telenet cijfers bekend over de gemiddelde opbrengst per digitale klant.
I
n het eerste kwartaal van 2006 spendeerde de digitale klant gemiddeld 12,5 EUR per maand tegenover 10 EUR per maand in het laatste kwartaal van 2005.
Telenet is eveneens tevreden over Prime en er is duidelijk vraag naar de thematische kanalen. Het marktaandeel van het betalend deel in video-on-demand groeit op snel tempo.
Tegen het eind van dit boekjaar wil Telenet 20% van zijn televisieklanten een decorder verkopen. Met een klantenbestand van 1,6 miljoen klanten betekent dit 320.000 decorders. De tussenstand eind april is 150.000 digitale klanten. Telenet hoopt met het WK Voetbal extra klanten te lokken om hen te laten genieten van digitaal sportplezier.
Bron: De Standaard