Belgacom TV moet beter verkopen
Belgacom-topman Didier Bellens wil de inkomsten van de digitale tv-dienst fors de hoogte injagen. Dat vertelde de manager dit weekend in een gesprek met de krant 'De Standaard'. De ambitie is om op lange termijn minstens vijftig procent marktaandeel te behalen.
B
elgacom wil niet meteen extra zenders aanbieden, maar wil wél beter reclame maken voor haar product. Per abonnee wil het de helft meer inkomsten. Een en ander kadert in de positieve resultaat van de telecomoperator dit jaar en de drang naar consolidatie voor de komende jaren. Belgacom is immers onderhavig aan stevige concurrentie.
Over het succes van Telenet Digitale Televisie zegt Bellens: 'Wij zijn de aanvallers in deze business. Ben er zeker van dat we op lange termijn een marktaandeel van ongeveer vijftig procent zullen halen.'
En blijkt dat Belgacom zelf ook niet tevreden is over het ontbreken van VT4 en VIJFtv in het digitale pakket: 'Met 33.000 kijkers kan je niet zomaar één of twee miljoen euro extra gaan uitdelen. Op korte termijn is het voor ons geen voordeel dat we VT4 en SBS5 niet hebben. We blijven proberen om ze te krijgen voor een redelijke prijs. Maar op lange termijn is het een nadeel voor hen, omdat ze minder advertentie-inkomsten hebben.'