1.250.569 kijkers voor 1ste voorronde 'Eurosong'
Eurosong maakt ook anno 2008 zijn reputatie als kijkcijfertopper volledig waar. Veilig ingebed door het beter scorende Pappenheimers en Katarakt weet de Vlaamse voorronde moeiteloos 1.250.569 kijkers te boeien. Da's meteen goed voor een marktaandeel van 45.60% én een betere score dan de eerste voorronde in 2006. Dit wist destijds 1.182.000 nieuwsgierigen te boeien, goed voor een marktaandeel van 42.9%.
D
ries Verhaeghe en zijn ploeg mogen tevreden zijn. De Vlaming houdt nog altijd van Eurosong. 1.250.569 kijkers (marktaandeel 45.60%) volgden gisteren de eerste voorronde. Nu gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat 'Eurosong' dermate goed ingebed zit tussen andere topattracties als 'De Pappenheimers' en 'Katarakt', die met respectievelijk 1.475.698 en 1.382.153 kijkers nog beter doen. Desalniettemin blijft het een mooie verdienste om beter te scoren dan in 2006. Sindsdien is het medialandschap immers verder versnipperd en viert de concurrentie van andere media hoogtij.
898.190 kijkers voor deel 2
De eerste voorronde behaalde in 2006 ook een mooie 1.182.000 kijkers. Goed voor een marktaandeel van 42.9%. Anno 2008 overtroeft 'Eurosong' zichzelf dus met een 70.000-tal kijkers.
Ook deel 2 werd aardig bekeken. 898.190 kijkers en een marktaandeel van 48.80% zijn cijfers waar de concurrentie ongetwijfeld jaloers op kan zijn.