Clásico lokt tweeduizend kijklustigen naar Kinepolis
De Spaanse voetbalklassieker werd dankzij een samenwerking tussen Eleven Sports en Kinepolis voor het eerst LIVE en met verslaggeving van Eleven Sports, op het witte doek uitgezonden.
Méér dan tweeduizend fans zakten af naar de complexen in Antwerpen, Brussel, Gent, Luik en Hasselt.
Maar liefst twee zalen van Kinepolis Antwerpen zaten afgeladen vol voor de Spaanse clash Barcelona – Real Madrid. Kijkers konden met een zak popcorn in de hand op een comfortabele manier genieten van dé wedstrijd van het jaar. Door het gunstige uur (aftrap om 16.15 uur) trokken vele ouders met hun kroost naar de dichtstbijzijnde cinemazaal.
'In alle opzichten een unieke ervaring', zegt Peter Thiessen, Head of Content bij Eleven Sports en zelf aanwezig in de zaal met de volledige jeugdploeg van zijn jongste zoon. 'Vooral toen de popcorn door de lucht vloog bij de gelijkmaker, kon de pret niet op bij de jonge voetballertjes. Zij kijken alvast uit naar een vervolg op dit initiatief.'
'Deze wedstrijd wil geen enkele voetballiefhebber missen. Je kijkt in een unieke voetbalsfeer met zo’n 400 mensen naar de twee beste ploegen ter wereld. Door het grote scherm lijkt het alsof je de match vanop de eerste rij in Camp Nou bekijkt. Een ervaring die zeker voor herhaling vatbaar is', zegt een Barça fan.
De wedstrijd eindigde op een 1-1 gelijkspel, waardoor Barcelona nog lang niet is uitgeteld voor de landstitel. Dat belooft alvast voor de volgende Clásico die op 23 april 2017 wordt afgewerkt.
'De uitzending van 'El Clasico' was een schot in de roos', zegt Frederique Naeyaert, Product Manager Kinepolis. 'Wij kijken zeker uit om in de toekomst nog met Eleven Sports samen te werken om andere topmatchen bij Kinepolis uit te zenden.'